طراحی و طرح های پکیج راه مناسبی برای ارتقا شناخت محصول و فواید
آن و نیز
جذب مشتری می باشد. در طراحی پکیج نکاتی مانند جزییات نگهداری، اطلاعات
بهداشتی و زمان نگهداری از محصول
باید در نظر گرفته شود. هدف از بسته بندی حفاظت جسمی و فیزیکی، حفاظت های
پیشگیری کننده، انبار کردن، بازاریابی و فروش و حفاظت از محصول می باشد. در
دنیای مدرن امروز که تجمل گرایی تا
حد زیادی افزایش پیدا کرده است، داشتن یک بسته بندی زیبا و مرغوب می تواند
سهم به سزایی در بالا رفتن فروش و جذب مشتری داشته باشد.
نقش طراحی پکیج
طراحی پکیج نقش مهمی در فروش محصول ایفا می کند، در نتیجه اولین نقش
کاربردی پکیج به این بستگی دارد که طرح ان تا چه حد زیبا و ابتکاری باشد و
بتواند از بین خیل مشتریان تعداد
بیشتری را جذب کند.
طرحهای
ابتکاری از پکیج
فرانسوا رابرت چند سال قبل در یک حراجی قفسهای خرید که وقتی در منزل، در آن را باز کرد با یک اسکلت آموزشی انسان روبرو شد. از همان مدلهایی که برای آموزش زیستشناسی در مدارس استفاده میشود. چند سالی این اسکلت در گوشه استودیو فرانسوا باقی ماند. در بحران اقتصادی سال گذشته که کار کم و وقت آزاد زیاد شده بود، فکری به ذهن فرانسوای عکاس خطور کرد. او می دانست که اسکلت انسان دارای اثر احساسی قوی بر مخاطب است و معمولا باعث حس مرگ، غم، تخریب و از دست دادن میگردد. او اجزای اسکلت را جدا کرد و با کنار هم چیدنشان، علائمی ساخت تا با عکاسی از آنها اعتراض خود را نسبت به جنگ نشان دهد.