همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

همشهری جوان

وبلاگی متفاوت برای جوانان

ادرس اینستاگرام همشهری جوان @KANONIRANJAVAN

سلام به همه ی دوستان عزیز از این به بعد می توانید برای خواندن مطالب ما به آدرس


@kanoniranjavan


در اینستاگرام مراجعه فرمائید.

ادرس تلگرام :kanoniranjavan

نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از خواب

نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از خواب چه فوایدی دارد؟



معروف است که زنان ژاپنی بدن‌هایی لاغر، بدون چربی و سالم دارند. اگرچه به طور حتم ژنتیک در این قضیه نقش دارد، اما بسیاری ادعا می‌کنند رسمِ صبحگاهی‌ آنها در این میان بی‌تأثیر نیست. به طور خلاصه، بیشتر زنان ژاپنی بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، آب می‌نوشند.

این رسمِ صبحگاهی که در حال حاضر در فرهنگ ژاپنی ریشه‌ی عمیقی پیدا کرده است، در حقیقت نوعی آب درمانی محسوب می‌شود که فواید آن از نظر علمی برای درمان برخی بیماری‌های بدن به اثبات رسیده است. از آنجا که ژاپن برخلاف بسیاری از کشورهای غربی آن‌چنان با مشکل چاقی و دیابت روبه‌رو نیست، شاید بد نباشد برای داشتن زندگی سالم‌ نکاتی از سبک زندگی آنها بیاموزیم.



چرا نوشیدن آب تا این اندازه اهمیت دارد؟



با توجه به اینکه آب ٪۷۰ بدن را تشکیل می‌دهد بنابراین، برای سرحال و سرپا نگه داشتن بدن جهت انجام درست کارها به آن نیاز داریم. زمانی که آب مورد نیاز بدن به قدر کافی تأمین نشود عواقب طولانی‌مدت و کوتاه‌مدتی برای سلامتی در پی خواهد داشت.

نرسیدن آب کافی به بدن در طولانی‌مدت ممکن است به رماتیسم مفصلی، میگرن، گلودرد، ورم مخاط روده بزرگ، سوءِهاضمه، فشارخون بالا، چاقی، بواسیر (بیماری مقعدی)، سرطان سینه، سل ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت و سرطان رحم منجر شود. نوشیدن آب بعد از بیدار شدن و در طی روز، به بدن کمک می‌کند از این بیماری‌ها دور بماند.




چگونه آب‌درمانی کنیم؟


آب‌درمانی روشی اثبات شده برای درمان اختلالات بدن، اختلالات قاعدگی و ناراحتی‌های مزمن چشمی است. همچنین، بعد از دنبال کردن آب‌درمانی شما در تمام طول روز احساس سرزندگی و سلامتی خواهید داشت.

  • بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از مسواک زدن، چهار مرتبه حدود ۱۶۰ میلی‌لیتر آب بنوشید و بعد از آن به مدت ۴۵ دقیقه چیزی نخورید.
  • اگر نمی‌توانید چهار لیوان آب را با شکم خالی بنوشید می‌توانید با یک لیوان یا هر مقداری که می‌توانید این کار را شروع کنید. سپس به تدریج میزان آب را تا مقدار مطلوب ۶۴۰ میلی‌لیتر افزایش بدهید.
  • در طی روز، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از وعده‌های غذایی (صبحانه، ناهار و شام) آب بنوشید اما، تا دو ساعت بعد از صرف این وعده‌های غذایی از نوشیدن آب خودداری کنید.



فواید اصلی نوشیدن آب بعد از بیدار شدن



 

ادامه مطلب ...

ثروتمندترین مردان تاریخ چه کسانى بودند؟


ثروتمندترین مردان تاریخ چه کسانى بودند؟

مجله معروف و اقتصادى Money از دید خود ثروتمندترین مردان طول تاریخ را در گزارشى اعلام کرد
  1. پادشاه مانسا موسا
  2. سزار روم
  3. امپراتور شنزونگ
  4. اکبرشاه هندوستان
  5. جوزف استالین
  6. اندرو کارنیل
  7. جان راکفلر
  8. آلن سرخ بریتانیا
  9. بیل گیتس
  10. چنگیزخان مغول


شهرزاد بعد ۲۸ هفته تمام شد...

شهرزاد



شهرزاد بعد ۲۸ هفته تمام شد. همه‌ی آنهایی که از روز اول پخش شهرزاد، دوشنبه‌ها برایشان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد، در مجموع ۱۱۲هزار تومان بابت آن هزینه کردند و خودشان هم خوب می‌دانند که جنس درجه‌ی پایین و بی‌کیفیتی توی سبد خریدشان نرفته. شهرزاد فیلم محترمی است و همه‌ی آنهایی که تمام دوشنبه‌ها آن را دنبال کرده‌اند، به اهمیت این مسئله واقف‌هستند. یادداشت‌های بچه‌های همشهری جوان را درباره‌ی پدیده‌ی‌ شهرزاد بخوانید.



اینکه خودت را عادت بدهی ماه‌ها به طور مرتب به فروشگاه یا سوپر محله مراجعه کنی و از جیب‌ات هزینه کنی تا از تعقیب یک سریال جا نمانی، پدیده‌ی عجیبی است که تا حالا کمتر درباره‌ی تولیدات‌ شبکه‌ی خانگی اتفاق افتاده اما درباره‌ی سریال شهرزاد ماجرا جور دیگری بود. اشتیاق به دنبال کردن این سریال وقتی اهمیت پیدا می‌کند که به تعداد بالای شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای در دسترس خانواده‌ها توجه کنیم؛ رقیبانی که یا در بستر دولتی حمایت می‌شوند یا شرکت‌های پولدار فیلمسازی پشتوانه‌شان هستند. این را بگذارید کنار اینکه محتوای شهرزاد در رقابت با محصولات مشابه‌اش در شبکه‌ی خانگی اصلا شباهتی با قالب اصلی آنها ندارد و سراغ ژانری سخت رفته که در بستر تاریخی روایت می‌شود، نه محتوای طنز و سرگرم‌کننده که در بسیاری از محصولات این روزهای شبکه‌ی خانگی مطلوبیت بیشتری برای تهیه‌کننده‌ها دارد. واقعا دلایل موفقیت شهرزاد چه بود که این همه مورد توجه قرار گرفت؟ شاید غیر از داستان جذاب این سریال، اولین چیزی که باید به آن اشاره کرد، احترام شهرزاد به مخاطبان است. شهرزاد برای مخاطب‌اش کم نگذاشت. از نظر من در هیچ یک از قسمت‌های این سریال شاهد افت داستان نبودیم. آب بستن‌های معمول به برخی سریال‌های تلویزیونی یا محصولات شبکه‌ی نمایش خانگی، این وجه برتری شهرزاد را برای بیننده برجسته می‌کند. شهرزاد یک سریال محترم بود. دیگر اینکه شهرزاد یک «محترم منظم» بود. به هر حال این مهم است که اگر محصولی رضایت مخاطب را کسب می‌کند و قصد دارد او را دنبال خود بکشاند، مخاطب را سر کار نگذارد و به بازه‌ی انتشار‌ش وفادار باشد. یادمان نمی‌رود سریال‌های پرسروصدایی که نهایتا بی‌خداحافظی از مخاطبان به کار خود پایان دادند. شهرزاد منظم بود و دوشنبه‌های خوبی برای خانواده‌ها رقم زد.‌ ای کاش رسانه‌ی ملی قدر این داشته‌های محترم را بداند....

یار هنرمند




تو ساز رفتنت را میزدی
و من خیال می کردم
یارم هنرمند است...


کاشف قطب جنوب


١٠٤ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1911ﻣﻴﻼﺩﻱ ﺩﺭ ﭼﻨﻴﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﻗﻄﺐ ﺟﻨﻮﺏ ﺗﻮﺳﻂ
"ﺭﻭﺁﻟْﺪْ ﺁﻣﻮﻧْﺪْﺳﻦ" ﺩﺭﻳﺎﻧﻮﺭﺩ ﻧُﺮﻭﮊﻱ ﻛﺸﻒ ﺷﺪ.
ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻗﻄﺐ ﺷﻤﺎﻝ ﻭ ﺟﻨﻮﺏ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺩﺭﺻﺪﺩ ﻓﺘﺢ
ﺁﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭﻟﻲ ﻛﺴﻲ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻴﺸﺪ . ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1911ﻡ
ﺩﻭ ﻫﻴﺄﺕ ﺍﻛﺘﺸﺎﻓﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺪﻓﻲ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻳﻌﻨﻲ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻗﻄﺐ ﺟﻨﻮﺏ ﻋﺎﺯﻡ
ﺍﻳﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻳﺨﺒﻨﺪﺍﻥ ﺷﺪﻧﺪ. ﻳﻜﻲ ﺭﻭﺁﻟْﺪْ ﺁﻣﻮﻧﺪﺳﻦ، ﻣﻜﺘﺸﻒ ﻧﺮﻭﮊﻱ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ
ﺭﺍﺑﺮﺕ ﺍﺳﻜﺎﺕ، ﻧﺎﺧﺪﺍﻱ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺩﺭﻳﺎﻳﻰ ﺍﻧﮕﻠﻴﺲ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻗﺎﺑﺖ
ﺷﺮﻛﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ . ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ، ﻛﺎﭘﻴﺘﺎﻥ ﺁﻣﻮﻧﺪﺳﻦ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻗﺎﺑﺖ، ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺷﺪ
ﻭ ﺑﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻗﻄﺐ ﺟﻨﻮﺏ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭﺩﻫﻢ ﺩﺳﺎﻣﺒﺮ 1911ﻡ ﭘﺮﭼﻢ
ﻧﺮﻭﮊ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﻄﺐ ﺑﻪ ﺍﻫﺘﺰﺍﺯ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺍﺳﻜﺎﺕ، ﻳﻚ ﻣﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﺩﺭ 17 ﮊﺍﻧﻮﻳﻪ
ﺑﻪ ﻗﻄﺐ ﺭﺳﻴﺪ . ﺍﻣﺎ ﺳﻔﺮِ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺼﻴﺒﺘﺒﺎﺭ ﺑﻮﺩ، ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺑﻮﺭﺍﻥ
ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﻙ، ﺣﺮﻛﺘﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﻣﻴﺎﻧﺪﺍﺧﺖ. ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺳﻜﺎﺕ ﺑﻪ
ﺩﻟﻴﻞ ﺳﺮﻣﺎﻱ ﻃﺎﻗﺘﻔﺮﺳﺎ، ﺩﺭ ﻣﺎﺭﺱ 1912 ﻡ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻧﻪ ﺭﺍﻩ ﺟﺎﻥ ﺳﭙﺮﺩﻧﺪ ﻭ
ﺍﺟﺴﺎﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺩﻓﺘﺮﭼﻪ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﺭﻭﺯﺍﻧﻬﺸﺎﻥ، ﻫﺸﺖ ﻣﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ
ﻳﻚ ﮔﺮﻭﻩ ﮔﺸﺘﻲ، ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪ.

بچاپ و چاپیده

برگی از یک کتاب

توی دنیا دو طبقه مردم هستند: بچاپ و چاپیده.


اگر نمیخواهی جزو چاپیده ها باشی، سعی کن که دیگران را بچاپی. سواد زیادی لازم نیست، آدم را دیوانه می کنه و از زندگی عقب می اندازه. فقط سر درس حساب و سیاق دقت بکن. چهار عمل اصلی را که یاد گرفتی، کافیست، تا بتوانی حساب پول را نگهداری و کلاه سرت نره، فهمیدی؟

حساب مهمه! باید هر چه زودتر وارد زندگی شد. همینقدر روزنامه را توانستی بخوانی بسه. باید کاسبی یاد بگیری. با مردم طرف بشی، از من میشنوی برو بند کفش تو سینی بگذار و بفروش، خیلی بهتره تا بری کتاب جامع عباسی را یاد بگیری! سعی کن پررو باشی، نگذار فراموش بشی، تا میتوانی عرض اندام بکن. حق خودت را بگیر. از فحش و تحقیر و رده نترس، حرف توی هوا پخش میشه.

هر وقت ازین در بیرونت انداختند، از در دیگر با لیخند وارد بشو.

فهمیدی؟ پررو، وقیح و بی سواد. چون گاهی هم باید تظاهر به حماقت کرد تا کار بهتر درست بشه ........ نان را به نرخ روز باید خورد.

سعی کن با مقامات عالیه مربوط بشی، با هرکس و هر عقیده‌ای موافق باشی، تا بهتر قاپشان را بدزدی.

من می خواهم که تو مرد زندگی بار بیایی و محتاج خلق نشی. کتاب و درس و اینها دوتا پول نمی ارزه! خیال کن تو سر گردنه داری زندگی می‌کنی: اگر غفلت کردی تو را می چاپند. فقط چند تا اصطلاح خارجی و چندتا کلمه قلنبه یاد بگیر، همین بسه. آسوده باش! من همه ی این وزرا و وکلا را درس میدم. چیزیکه مهمه باید نشان داد که دزد زبر دستی هستی که به آسانی مچت واز نمیشه و جزو جرگه ی آنهایی و سازش می کنی. باید اطمینان آنها را جلب کرد تا ترا از خودشان بدانند. ما توی سرگردنه داریم زندگی میکنیم...!


حاجی آقا / صادق هدایت / سال انتشار ۱۳۴۴

ساده ولی تکان دهنده...

توکل عامل محفوظ ماندن از سلطه شیطان

از آنجایی که شیطان دشمن آشکار و قسم خوردة انسان است ، و در راه اغوا و گمراه کردن انسان‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند ،چنانکه خودش سوگند یادکرده است که همه انسان‌ها را گمراه خواهم کرد مگر بندگان مخلص و خالص خداوند را. قرآن کریم برای محفوظ ماندن انسان از اغوا و گمراه گری های شیطان ، راه‌های مختلفی را فرا روی انسان قرار داده است ، یکی از آن راه‌ها برخورداری انسان از نیروی عظیم توکل است ،که در سایة آن از تحت سلطه قرار گرفتن شیطان و متضرر و گمراه شدن به سبب او، محفوظ می‌ماند، چنانکه در سوره اسراء خداوند متعال خطاب به شیطان می‌فرماید :« إِنَّ عِبادی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطانٌ وَ کَفى‏ بِرَبِّکَ وَکیلاً، (اسراء/65) تو هیچ سلطه‌ای بر آن بندگان من – که به راستی فرمانبردار من باشند و مقررات را رعایت کرده و برمن اتکال داشته باشد – نخواهی داشت ، چرا که آنان نیک می‌دانند که وعد ه ها و بافته‌های تو دروغ و فریبنده است ، به همین جهت فریب تو را نخواهند خورد. همین بس و کافی است که پروردگارت حافظ و نگهبان این بندگان راستین خویش است ، و آنان را از آفت شرک و فریب شیطان حفظ می‌کند». بدیهی است که حفظ کردن خداوند بندگانش را از شر شیطان در صورتی است ، که بندگانش مطیع و فرمان بردار او باشند ، و او را وکیل خود قرار داده و بر او توکل کنند ، اینجاست که خداوند بندگان متوکلش را از شر شیطان حفظ می‌کند . در غیر این صورت شیطان برآنها سلطه پیداکرده و به اغوا و گمراهی آنان می‌پردازد ، و با توجه به آیات دیگری که سلطه شیطان را نفی می‌کند ، به این نتیجه می‌رسیم که شیطان بر کسانی که مطیع و فرمان بردار خداوند و متوکلان بر او هستند ، نمی‌تواند سلطه پیدا کرده و گمراه نماید .

سگ گله

ﺳﮓ ﮔﻠﻪ ﺍﻯ ﺑﻤﺮﺩ ، ﭼﻮﻥ ﺻﺎﺣﺒﺶ ﺧﻴﻠﻰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺖ ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺑﺮ ﻣﺴﻠﻤﻴﻦ ﺩﻓﻦ ﻛﺮﺩ !
ﺧﺒﺮ ﺑﻪ ﻗﺎﺿﻰ ﺷﻬﺮ ﺭﺳﻴﺪ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺣﻀﺎﺭ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺴﻮﺯﺍﻧﻨﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻭ ﺳﮓ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﺨﺎﻙ ﺳﭙﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭﻗﺘﻰ ﺍﻭ ﺭﺍ
ﺩﺳﺘﮕﻴﺮ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻭ ﻧﺰﺩ ﻗﺎﺿﻰ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ، ﮔﻔﺖ؛ﺍﻯ ﻗﺎﺿﻰ، ﺍﻳﻦ ﺳﮓ ﻭﺻﻴﺘﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻣﻰﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻋﺮﺽ ﻛﻨﻢ ﺗﺎ ﺑﺮ ﺫﻣﻪ ﻣﻦ ﭼﻴﺰﻯ ﺑﺎﻗﻰ ﻧﻤﺎﻧﺪ!
ﻗﺎﺿﻰ ﭘﺮﺳﻴﺪ؛ ﻭﺻﻴﺖ ﭼﻴﺴﺖ؟
ﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ؛ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺳﮓ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻣﻮﺕ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻮ ﺍﺳﺖ، ﭘﺲ ﻭﺻﻴﺖ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻛﺴﻰ
ﺑﺪﻫﻢ؟ ﻭ ﺳﮓ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﻛﻪ ﻗﺎﺿﻰ ﺷﻬﺮ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ!
ﺍﻳﻨﻚ ﮔﻠﻪ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﺍﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ، ﻭ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﺍﺳﺖ!
ﻗﺎﺿﻰ ﺑﺎ ﺗﺎﺛﺮ ﻭ ﺗﺎﺳﻒ ﮔﻔﺖ؛
ﻋﻠﺖ ﻓﻮﺕ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺳﮓ ﭼﻪ ﺑﻮﺩ؟ ﺁﻳﺎ ﺑﻪ ﭼﻴﺰ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻭﺻﻴﺖ ﻧﻜﺮﺩ؟ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻧﻌﻤﺎﺕ ﺍﺧﺮﻭﻯ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻣﻨﺖ ﻧﻬﺪ ﻭ ﺗﻮ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ
ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺮﻭ، ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺁﻥ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻭﺻﺎﻳﺎﻯ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺩﺍﺷﺖ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺁﮔﺎﻩ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﺗﺎ ﺑﺪﺍﻥ ﻋﻤﻞ ﻛﻨﻴﻢ !
‏( ﻋﺒﯿﺪ ﺯﺍﮐﺎﻧﯽ )


مولانا

گویند:
دهقانی مقداری گندم در دامن لباس پیرمرد فقیری ریخت پیرمرد خوشحال شد و گوشه های دامن را گره زد و رفت!
درراه با پرودرگار سخن می گفت: ای گشاینده گره های ناگشوده، عنایتی فرما و گره ای از گره های زندگی ما بگشای
در همین حال ناگهان گره ای از گره هایش باز شد و گندمها به زمین ریخت!
او با ناراحتی گفت:
من تو را کی گفتم ای یار عزیز
کاین گره بگشای و گندم را بریز!

آن گره را چون نیارستی گشود
این گره بگشودنت دیگر چه بود؟
نشست تا گندمها را از زمین جمع کند , درکمال ناباوری دید دانه ها روی ظرفی از طلا ریخته اند!
ندا آمد که:
تو مبین اندر درختی یا به چاه
تو مرا بین که منم مفتاح راه

اهمیت و ضرورت طرح مسئله ی ارتباطات جنسی

اهمیت و ضرورت طرح مسئله ی ارتباطات جنسی 


یکی از عوامل ایجاد اختلاف بین زن و شوهر همین ارتباطات جنسی است . تمام مشاوران در این مسئله اتفاق نظر دارند . تمام روانشناسان و متخصصان روابط انسانی اتفاق نظر دارند که عدم کامیابی زن و مرد در این ارتباطات جنسی و ناخشنودی و عدم موفقیت در این مسئله ، عامل مهمی است که زندگی ها را دچار مشکل می کند زیرا اگر زن و مرد در این قسمت مشکل داشته باشند ، این موضوع در تمام زندگی شان از جمله روی جسم ، روان و اندیشه و حتی روی اتباطات اجتماعی آنها اثر می گذارد . در علم روز ثابت شده است که اگر زن و مرد زندگی ارتباط جنسی درست و سالمی داشته باشند باعث ترشح بعضی از هورمون ها مثل اندرفین و اکسی توسین در وجود انسان می شود . اگر ترشح این هورمون ها متعادل باشد انسان احساس آرامش می کند . کسانی که در این صحنه موفق هستند سرخوش تر ، خشنودتر و امیدوارتر هستند و در زندگی شان احساس خوشبختی می کنند . و برعکس کسانی که در این ارتباط جنسی مشکل دارند آفت و آسیب زیادی در زندگی شان وجود دارد . عدم موفقیت در این ارتباط جنسی انحرافات اخلاقی در زن و مرد بویژه در مرد بوجود می آورد . و حتی اختلالات روحی و روانی در هر دو طرف بوجود می آورد و باعث پرخاشگری عصبی می شود . عدم کامیابی در این مسئله اختلالی در سیستم عصبی انسان ایجاد می کند و باعث پرخاشگری های عصبی می شود . ممکن است که در مواردی باعث پرخاشگری عصبی نشود ولی باعث بهانه گیری در زندگی بشود . آقای واتسون می گوید : ناهنجار جنسی بین زن و مرد علت بسیاری از بدبختی ها بین آنها است . در کشور ما کارشناسان معتقد هستند که هشتاد درصد مشکلات زناشویی به مسئله ارتباطات عریزی برمی گردد.

مهمترین علت طلاق بی توجهی زن و شوهرها به مسئله ی ارتباطات جنسی است :
پاسخ – بله. متخصصان در کنگره ی روان پزشکی اتفاق نظر داشتند که یکی از عوامل جدی طلاق در کشور ما همین مسئله است . مدیر روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که ۶۰ درصد طلاق در کشور ما بخاطر این است که زن و شوهر در رفع نیازهای جنسی خودشان موفق نیستند . حتی ما در طلاق های عاطفی هم این مشکل را داریم. علت اینکه می گویند : طلاق بخاطر عدم موفقیت روابط جنسی است به این صورت است که زن و شوهر در این مورد مشکل دارند و دق ودلی هایشان را در جای دیگر نشان می دهند . یعنی در مسئله ارتباطات جنسی کامیاب نیستند و جاهای دیگر تلافی می کنند . بیشتر بهانه جویی که منجر به کشمکش و درگیری ها و بعد طلاق می شود همین مسئله است . ما می خواهیم که شما مسئله ارتباطات جنسی را جدی بگیرید . حیای غیر عاقلانه که ایرانی ها دارند به آنها اجازه نمی دهد که مشکل خودشان را حل کنند و مشاوره کنند . گاهی ما در مشاوره متوجه مشکل آنها می شویم ولی خوشان با اینکه مشکل شان را می دانند به ما نمی گویند . حتی کتاب هم در این مورد نمی خوانند . پیامبر فرمود : حیا دو گونه است حیای عاقلانه و حیای احمقانه . متاسفانه حیا یک مانع جدی برای کسب اطلاعات بعضی ها است . حتی گاهی برای طلاق نزد دادگاه می روند ولی باز علت جداشدن خودشان را به قاضی نمی گویند . ما با طرح این مسئله می خواهیم از طلاق ها جلوگیری کنیم .

 
ادامه مطلب ...

سروناز، درختی که در آتش‌سوزی جنگل نمی‌سوزد

سروناز، درختی که در آتش‌سوزی جنگل نمی‌سوزد

جنگل‌های امریکای شمالی چند وقتی است که با آتش‌سوزی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. دمای زیاد و هوای خشک، میلیون‌ها درخت را سوزانده است. در حالی که آتش‌نشان‌های مناطق مختلف دنیا در حال مقابله با آتش‌سوزی‌ها و نجات درخت‌ها هستند، در قسمتی از دنیا درخت‌ها خود به مقابله با این موضوع برخواسته‌اند. محققان یافته‌اند که درختان سروناز در مقابل آتش‌سوزی مقاوم هستند. دلیل اصلی این مقاومت در برابر آتش هم مقدار آب زیادی است که در برگ‌های آن‌ها ذخیره شده است.

محققان یافته‌اند که درختان سروناز در مقابل آتش‌سوزی مقاوم هستند. دلیل اصلی این مقاومت در برابر آتش هم مقدار آب زیادی است که در برگ‌های آن‌ها ذخیره شده.
  • بر اساس تحقیقات اخیری که در نشریه‌ی «مدیریت محیط‌زیست» (Environmental Management) منتشر شده است، درختان Mediterranean Cypress یا همان «سروناز» در مقابل آتش‌سوزی مقاوم هستند. محققان می‌گویند که می‌توان از این درخت‌ها برای پیش‌گیری از آتش‌سوزی‌های جنگل استفاده کرد.
  • نحوه‌ی کشف این موضوع هم جالب بوده است. محققان درختان Mediterranean Cypress را در سال 1980 در اسپانیا کاشته بودند. آن‌ها گونه‌های مختلفی از این درخت را برای آزمایش مقاومت آن‌ها در مقابل باکتری‌ها و ویروس بیماری‌های مختلف پرورش داده بودند، اما در سال 2012، منطقه‌ی مطالعاتی آن‌ها آتش گرفت.
  • «برنابه مویا»، که تحقیقات خود را در این باره منتشر کرده، گفته است: «زمانی که رسیدیم، تمام درخت‌های بلوط، بلوط همیشه سبز، کاج‌ها و ارس‌ها بر اثر آتش‌سوزی سوخته بودند. اما فقط 1.27 درصد سرونازها آتش گرفته بودند.»
  • درختان سروناز تنها چیزی بود که از آزمایشگاه مطالعاتی آن‌ها باقی مانده بود، و این موضوع محققان را بر انگیخت تا دلیل آتش نگرفتن این درختان را بررسی کنند. آن‌ها پاسخ ساده‌ای هم به آن دادند: آب آتش را خاموش می‌کند. محققان یافته‌اند که درختان سروناز میزان آب زیادی را حتی در وضعیت‌های گرم و خشک در برگ‌های‌شان نگه می‌دارند.
  • حتی برگ‌های ریخته شده‌ی درختان سروناز هم در پایین آن‌ها می‌توانند محیط مرطوبی را برای جلوگیری از آتش‌سوزی بسازند. برخلاف دیگر برگ‌ها، برگ‌های سوزنی سروناز‌ها زمانی که روی یکدیگر انباشته می‌شوند، مثل یک اسفنج عمل می‌کنند و آب را در خود نگه می‌دارند. درخت‌های دیگری مثل صنوبر هم در مقابل آتش مقاوم هستند، اما برگ‌های خشک شده‌ی آن‌ها در معرض خطر سوختن قرار دارند.

Tree_Needles

تحقیقات هنوز هم ادامه دارد. دانشمندان به دنبال مشخصه‌های دیگر این درختان هستند که مانع از سوختن آن‌ها می‌شود. برنامه‌هایی هم برای کاشت این درختان برای مقابله با آتش‌سوزی تنظیم شده است.

BMW i8 فوق مدرن و فضایی

       

با اولین نگاه به BMW i8 یاد خودرو‌های فرازمینی یا موارد مشابه‌ای مثل ماشین شخصیت داستانی بتمن در فیلم‌های هالیوودی می‌افتیم. عموما وقتی از جلو به خودرو‌های اسپرت نگاه می‌کنید، ارتفاع کم و بدنه‌ی کشیده مشاهده می‌شود. با کمی نزدیک‌تر شدن، طراحی‌های دینامیک خاص و سقف شیب‌دار خودرو به چشم می‌خورد. طراحی خودروی BMW i8 شباهت زیادی به طرح مفهومی‌اش دارد. فاصله‌ی بسیار کم از سطح زمین، رینگ‌های بزرگ اسپرت، بدنه‌ی کشیده‌ و چراغ‌های خشمگین از موارد اصلی هستند که i8 از طرح مفهومی خود به ارث برده استگلگیرهای جلو و عقب خودرو از یک برآمدگی چشمگیر که بدون شک جلوه‌ی خودرو را هم زیباتر کرده است بهره می‌برد. قسمت میانی خودرو که بخش عمده‌ای از آن را درها تشکیل می‌دهد، کمی فرورفته تر از قسمت‌های جلو و عقب آن است. در سوی دیگر، چراغ‌های LED لیزری، چهره‌ی فرازمینی این خودرو را تکمیل می‌کند. تمامی چراغ‌های تعبیه‌شده در قسمت جلویی و پشتی i8 از نوع LED بوده و کشیدگی خاصی در نحوه‌ی طراحی آن‌ها به چشم می‌خورد.

i82

همچنین وجود چراغ روز (Day Light) در چراغ‌های جلویی، جذابیت آن را دوچندان می‌کند. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نحوه‌ی باز شدن درهای i8 قطعا شما را یاد خودروهای تولیدشده توسط شرکت ایتالیایی لامبورگینی می‌اندازد. با این تفاوت که درهای i8 بعد از باز شدن، از داخل به بیرون مایل می‌شوند که این موضوع همچنان روی اسپرت بودن نحوه‌ی طراحی i8 تاکید می‌کند.

نوآوری در لباس سادگی

وقتش رسیده نگاهی به داخل i8 بی‌اندازیم. با وجود این‌که BMW i8 از روی یک طرح مفهومی ساخته‌شده و چهره‌ای کاملا متفاوت را نسبت به دیگر محصولات BMW دارد؛ اما این شرکت همچنان طراحی کلاسیک و شکل همیشگی داشبورد خودرو‌های خود را در i8 هم حفظ کرده است.

i83

از محل قرار گیری فرمان به سمت راست که حرکت می‌کنیم، یک شیب ملایم روی داشبورد دیده می‌شود که ادامه‌ی آن به محل قرار گیری دنده و دیگر رابط‌های کنترل ماشین مثل سیستم تهویه محیط داخلی خودرو منتهی می‌شود. همچنین در قسمت وسط بالایی داشبورد، یک صفحه‌ نمایش دیده می‌شود که قطعا قابلیت‌های زیادی از جمله پخش موسیقی، نمایش مسیرها، نقشه، سیستم‌های هشداردهنده‌ی تصویری و غیره را به راننده ارائه می‌کند. طراحی داخلی i8 با تنوع رنگ همراه است. به‌طوری که در سه مدل مختلف، شما می‌توانید این خودرو را با رنگ بندی سفید و مشکی، خاکستری و مشکی و رنگ کلاسیک کرم و قهوه‌ای تهیه کنید. در نتیجه می‌توان گفت که شرکت BMW در ساخت i8  با رعایت فرم کلاسیک و همیشگی خودرو‌هایش، چهره‌ای نوآورانه، کاملا اسپرت و فرازمینی را به این خودرو بخشیده است. آلیاژ به کار رفته در بدنه‌ی i8 فیبر کربن است که در کاهش وزن کلی آن تاثیر چشم‌گیری دارد.

کم حجم اما پرقدرت

خودروی BMW i8 از یک موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری همراه با یک شارژر توربو «تویین پاور» (TwinPower) (تویین پاور فن‌آوری است که با تامین هوای ورودی در هر سیلندر به‌صورت جداگانه‌، در اصل کار دو توربو را به‌صورت همزمان انجام می‌دهد) بهره می‌برد. این موتور که بر پایه‌ی فن‌آوری eDrive شرکت BMW ساخته‌شده است؛ یک نوع موتور دوگانه‌سوز به‌حساب می‌آید. سوخت اول و اصلی آن را طبق معمول بنزین و دیگری را که بخش نو‌آورانه‌ی آن به‌حساب می‌آید، انرژی الکتریکی تامین می‌کند. مرحله‌ی نهایی و تولید و رساندن فن‌آوری استفاده از انرژی الکتریکی در موتور خودرو (eDrive)، حاصل سال‌ها تلاش مهندسین بخش الکترونیک شرکت BMW است.

i84

فن‌آوری رانندگی eDrive انقلابی در صنعت خودرو

نحوه‌ی عملکرد فن‌آوری eDrive بسیار پیشرفته و درعین‌حال ساده است. موتور بنزینی 3 سیلندر i8 به یک مولد برق متصل است. هنگامی‌که موتور روشن است، همواره این مولد در حال شارژ شدن است. به این نوع موتورها «ترکیبی» (Hybrid) گفته می‌شود.

i85

به‌طور مثال وقتی در ترافیک سرعت خودرو پایین می‌آید، موتور بنزینی به‌طور کامل خاموش شده و مولد برق شروع به فعالیت می‌کند. و در هنگام تخت کردن گاز، مجدد موتور بنزینی روشن‌شده و به مدار باز می‌گردد. در این شرایط مجدد مولد برق وارد مرحله‌ی شارژ شدن می‌شوند. لازم به ذکر است که این فن‌آوری تاثیر بسیار زیادی در پایین آمدن مصرف سوخت و استهلاک موتور دارد.

سریع کم‌مصرف

قطعا استفاده از فن‌آوری eDrive در BMW i8، یک انقلاب در صنعت خودروسازی جهان به‌حساب می‌آید. اما بخش شگفت‌انگیز قصه، توان خروجی حیرت‌انگیز این موتور است. 228 اسب بخار و 320 نیوتون متر گشتاور در حالت بنزینی و 129 اسب بخار و 250 نیوتون متر گشتاور در حالت الکترونیکی که در مجموع توان خروجی این خودرو را به 357 اسب بخار و 570 نیوتون متر گشتاور می‌رساند، برای یک موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر رقم بسیار شگفت‌انگیزی است. شتاب 0 تا 60 کیلومتر BMW i8 در حالت الکتریکی 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 120 کیلومتر در ساعت است. در سوی دیگر شتاب 0 تا 100 این خودرو در حالت بنزینی تنها 4.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

i86

با توجه به‌شتاب اولیه‌ی فوق‌العاده بالای این خودرو، در یک مسابقه‌ی شتاب 400 متر،i8  می‌تواند رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با خودروی «پورش 911 کاررا ۴ اس»  (Porsche Carrera 4S) با توان خروجی 400 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 کیلومتر 4.3 ثانیه‌ای داشته باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از فن‌آوری چهار محور حرکتی (All Wheel Drive)، یکی از علت‌های اصلی شتاب اولیه‌ی بسیار بالای این خودرو است. همچنین این فن‌آوری در سیستم ثبات و کنترل خودرو به هنگام رانندگی (Handling) تاثیر بسیار زیادی دارد.

i87

سیستم دینامیک بدنه‌ی i8 بسیار دقیق و حرفه‌ای طراحی‌شده است. ایجاد شیار‌های کوچک در نقاط مختلف بدنه‌ی خارجی، استفاده از آلیاژ فیبر کربن در ساخت بدنه‌، فاصله‌ی کم از سطح زمین و بسیاری موارد دیگر دست‌به‌دست هم داده‌اند تا i8 از نظر دینامیک، یک بادشکن تمام‌عیار به‌حساب ‌آید. همچنین وجود 3 حالت رانندگی در سیستم انتقال نیرو (Gear Box) این خودرو، مهر تاییدی بر درستی لقب بادشکن i8 است. 3 حالت موجود در سیستم انتقال نیروی i8 به ترتیب «کم‌مصرف» (COMFORT) که موتور الکتریکی کار می‌کند؛ «کم استهلاک کارآمد» (ECO PRO) که در اصل حالت متعادل خودرو است و مصرف انرژی و استهلاک موتور در حد استانداری قرار دارد؛ و حالت سوم اسپورت است که موتور تمام توان خود را برای ارائه‌ی بیشترین توان خروجی به کار می‌گیرد، نام دارند.

نتیجه‌گیری

با یک نگاه کلی به خودروی ترکیبی BWM یعنی i8، می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت در طراحی و ساخت این خودرو، ظاهری کاملا نو‌آورانه، کمترین میزان مصرف انرژی در کنار بالاترین میزان بازدهی ممکن را در دستور کار خود قرار داده است. i8 با ظاهری کاملا اسپرت و فرازمینی، توان خروجی موتور بسیار بالایی دارد. از همین رومی تواند در کلاس خودروهایی که روی شتاب و سرعت خود مانور می‌دهند، به رقابت بپردازد. BMW i8 به تازگی وارد مرحله‌ی تولید انبوه شده و کمی زمان می‌برد تا به‌صورت کامل مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرد و از آزمون ‌و خطاهای فنی عبور کند.

شرکت خودروسازی BMW، در تاریخ هفت مارس ۱۹۱۶ در شهر مونیخ آلمان تاسیس شد. از آن سال تا به امروز، این شرکت خودروهای مختلفی را برای نیازهای گوناگون مشتریانش به بازار عرضه کرده است. از BWM های سری یک گرفته تا سری هفت، و از سوی دیگر مدل‌های شاسی‌بلند (Crossover SUV) سری ایکس یک تا ایکس 6، هر کدام امکانات، طراحی و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند. همچنین مورد انتظارترین سری از خودروهای این شرکت یعنی Z، توانست در دل طرفداران خودروهای اسپرت خیابانی، جایی برای خود دست‌وپا کند. هر جا نام BMW شنیده می‌شود، واژه‌ی نو‌آوری، سرعت، کیفیت و فن‌آوری برتر در ذهن نقش می‌بندد. این موضوع حاصل تلاش صدساله‌ی مهندسین این غول خودروسازی جهان برای کسب اعتبار در بازار جهانی و ارائه‌ی بهترین محصول با بالاترین کیفیت است.

تاکنون، خودروهای با ظاهر عجیب و البته خواص، در غالب طرح‌های مفهومی نمایش داده‌شده‌اند. به‌طور معمول، طرح‌های مفهومی ارائه‌شده از شرکت‌های خودروسازی مختلف جهان، در همان غالب طرح مفهومی مانده و به مرحله‌ی تولید انبوه نرسیده‌اند. به‌طور مثال طرح مفهومی خودروی BMW Z9 هیچ‌گاه به مرحله‌ی تولید نرسید. اما پس از گذشت مدت کوتاهی، BMW های سری 6 روانه‌ی بازار شدند که طراحی ظاهری آن‌ها، از Z9 الهام گرفته‌شده بود. حالا به نظر می‌رسد که  با اعمال تغییراتی در سیاست‌های BMW، این شرکت اقدام به تولید انبوه طرح مفهومی خودروی BMW i8 کرده است.

دو لب خواهم


دو لب خواهم : یکی در می پرستی

یکی در عذرخواهی های مستی


طالب آملی

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک


چالش سطل آب یخ، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک را به زندگی ما پرتاب کرد، و ما در سال ۲۰۱۴ بیشتر از کل دهه پیش این بیماری را شناختیم.

سرماخوردن برای یک انگیزه خوب

با پیشگامی کریس کندی، این کمپین مردم را تشویق کرد در حالی که سطلی پر از آب یخ را روی سر خود می‌ریزند، به خیریه کمک کنند و چند نفر از دوستانشان را به این چالش در ۲۴ ساعت بعدی دعوت کنند و از خودشان فیلم بگیرند.

چالش سطل آب یخ موجب شده است اختلالی که کمتر کسی با آن آشنا بود اکنون به یک بحث و گفتگوی جهانی تبدیل شود.

«ای ال اس» یک اختلال عصبی است که به سلول‌های عصبی مغز و نخاع آسیب می‌رساند. به گفته انجمن «ای ال اس»، تنها در ایالات متحده سالانه ۵٫۶۰۰ نفر مورد مبتلا به این بیماری شناسایی می‌شوند.


در ماه اوت، ما بیش از۹۰ میلیون جستجوتوسط موتورهای جستجو انجام شد و بیش از۱۰۰ میلیون دلار کمک برای انجمن ای ال اس و سازمان‌های خیریه مرتبط با آن جمع‌آوری شد.


یک سطل آب یخ، یک تلفن همراه و چندتا از دوستان نترس چه نتیجه شگفت‌انگیزی را رقم زدند.


تا ارزان شدن خودرو دست نگه دارید و نخرید



در یک ماه گذشته اگر هر روزنامه پرتیراژ و سایت های خبری را بازکرده باشید با یکی از آگهی های فروش فوری، نقدی، شرایطی و غیره شرکت های واردکننده خودرو مواجه شده اید. این موضوع با نزدیک شدن به توافق ژنو پررنگ تر شده و به یکباره قحطی خودروهای خارجی و امتناع از فروش شرایطی شرکت های واردکننده به سر آمده است!

حالا این شرکت ها با منت نهادن بر سر مردم عرضه خود را بیشترکرده اند، اما باوجود ارزان و تثبیت شدن نرخ دلار که بهانه اینشرکت هابرایگران فروشی بود، رویقیمتنهایی آنها اثر نگذاشته است، یعنی شرکت های واردکننده همچنان با طمعکاری به دنبال فروش بیشتر با همان قیمت دو ماه پیش خود هستند.

در شرایطی که دلار حداقل در سه ماه گذشته روی2هزارو900 تومان ثابت مانده و قطعاً باید نرخ خودروهای خارجی و مونتاژی نیز ارزان تر شود.

اما اکنون در فضای مجازی کمپین تبلیغاتی از سوی مردم به راه افتاده که در نوع خود جالب است. بسیاری از کسانیکه پای اخبار فروش فوری شرکت ها نظر می گذارند، خواستار تحریم خرید خودرو تا ارزانی شده اند. فرهنگ نخریدن جنس گران برای ارزان شدن تا مرز اعتدال در بسیاری از کشورهابه صورت خودجوش جواب داده و اکنون مردم در بازار خودرو می خواهند همانند بازار آجیل و خشکبار ثابت کنندکه این شرکت ها هستند که محتاج مردمندنه مردم محتاج آنان. اظهارنظرهای جالبیکه در فضای مجازیبرای «نه» گفتن به پیشنهاد فروش خودرو مطرحشدهحاکی از خشم مردم از احتکار و گرانفروشی شرکت هاست.

برخی از اظهارها در نوع خود جالب هستند مثل:

- خرید خودرو ممنوع تا زمانیکه ارزش خریدن داشته باشن.

- به نخریدن ادامه می دهیم. نتایج آن را از پیش فروش خودروها می بینیم.

- میشه دید تا حالا که مردم پیروزن، به زانو درآمدن گران فروشان و اجحاف گران را می بینید؟

- همه نمایندگی ها از ترس ارزون شدن، می خوان خودروهاشون رو چکی و قسطی به مردم قالب کنن.

- فکرکردن خیلی زرنگن. چند میلیون تخفیف رو ماشینشونمی دادن. الآن تخفیف رو برداشتن به جاش زدن اقساطی بدون بهره! اینا مردم رو چی فرض کردن!

- اندکی صبر سحر نزدیک است!

- واقعاً دست مردم به خاطر نخریدن درد نکنه. ایشالایه روز همه ایرانیابهترینماشیناکه واقعاً لایقشهستن رو سوار به شن.

- خیلی دوست دارم رویاینشرکت ها رو زمین نزنم یه لگن ازشون بخرم ولیحیفکهجیبمخالیخالیه..!؟

- دوستان سهالی چهار ماه دیگه یعنی تا اردیبهشت که اساساً ماه کاهش قیمت خودرو است، لطفاً تحریم خرید خودرو را ادامه دهید.

- زنده بادبرغیرت کسانی که این خودروها را نخرند...

- وقتی شنیدنمی خوان تحریم خودرو را بردارن و قراره کار و کاسبیش خراب شه و اروپایی ها جاشو بگیرنداره از مردم التماس می کنه که فرغوناشوبخرن.

- تا دیروزمی گفتن قطعه نیست تولیدنداریم و اینحرفا، حالا که زمزمه کاهش قیمتا هست فروش ویژه دارن!

- هی ما میگیم نره اینامیگن بدوش، بابا ما تا قیمت خودرو متعادل نشهنمی خریم، حالا 10 ساله هم کهقسطیکننفایدهنداره.

- چون دیدندتحریم هاداره کم میشه و ماشین های کره ای و اروپایی وارد میشه خودشونمیدونن کسی دیگه این ها را نمیخره...

- قیمت دلار و خودرو و همه کالاها در سراشیبی سقوط است. پس برایخریدماشین فعلاً دست نگهدارید مطمئن باشید با اینکار دلالان و گرانفروشان را تسلیم خواست و اراده آهنین خود می نماییم. به امید خدا.

- چرا یهواینقدرمهربون شدن ایننمایندگی های خودرو؟!

- زحمت نکشین تا قیمتمنطقیحاکمنشه خودرو نمی خریم... زور الکینزنید...

- یه چیزی رو دقت کردیدکه همه نمایندگی ها از امروز فروش ویژه زدند یعنی با شروع توافقنامه ژنو یادشونا ومده سریع تربایدخودروهاشون رو بفروشن فروش خودروهای بادکردهشون.

- بنده از کسانی هستم که تصمیم داشتم ماشینمو با صفر عوض کنم ولی به حرمت مردم و تحریم گرانفروش ها فعلاً دست نگه داشتم...

- قیمت دلار در سراشیبی سقوط است و بعدازآن نیزقیمت همه کالاها شروع به پایین آمدن می کند. پس عقل ایجاب می کندکهب رای خریدن هر چیزی فعلاً دست نگه داریدبه خصوص ماشین

مقایسه بهترین شاسی بلندهای روز دنیا


مقایسه بهترین شاسی بلندهای روز دنیا



Large-Luxury-SUVs

جدال غول‌های مجلل:مقایسه ۶ مورد از بهترین شاسی بلندهای فول سایز لوکس

امروز می خواهیم خودروهایی را با هم مقایسه کنیم که مختص فرهنگ بزرگ‌تر =بهتر هستند، یعنی شاسی بلندهای فول سایز لوکس.غول های لوکسی که آمریکایی ها عاشق آن هستند.

شش خودروی شرکت‌کننده در این بررسی که همگی مدل ۲۰۱۵ هستند عبارت‌اند از: کادیلاک اسکالید پلاتینوم، اینفینیتی QX80 لیمیتد، رنجرور HSE، لکسس LX570، لینکلن ناویگیتور و مرسدس بنز GL450.
درست است که SUV های بزرگ‌تری نسبت به خودروهای حاضر در این تست وجود دارند (شورولت سابربن، فورد اکسپدیشن EL، تویوتا سکویا و …) ولی آن‌ها در سطحی از لوکس بودن نیستند که بتوان آن‌ها را در این سگمنت قرار داد. ما درباره رده‌ای از خودروها صحبت می‌کنیم که تنها در ایالات‌متحده سالانه دارای فروشی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه می‌باشد. درحالی که کادیلاک و مرسدس هرکدام به‌تنهایی بیش از ۲۵۰۰۰ دستگاه در سال فروش دارند. اگر حجم فروش این سگمنت شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد باید به خاطر داشته باشید با این که خودروهای لوکس و پرمیوم فقط ۱۱ درصد کل خودروهای تولیدی را تشکیل می‌دهند اما نزدیک به ۵۰ درصد سوددهی ایجاد می‌کنند. بنابراین با در نظر گرفتن سود به ازای تولید هر دستگاه از این خودروها (که رقم بالایی است) به‌آسانی می‌توان فهمید که این خودروهای غول‌پیکر تا چه اندازه برای تولیدکننده آن پراهمیت است.

۲۲-۷۶۵x508 

ادامه مطلب ...

کند شدن وای فای منزلتان شاید به عوامل زیر بستگی داشته باشد

در دنیای امروز اکثریت برنامه های موجود همه روزه به روز رسانی می شوند و ما با استفاده از نرم افزار های به روز شده می توانیم از سرعت مطلوبی در دنیای وب بهرمند شویم و استفاده از ویراست های جدید و رفع عیب های این نرم افزارها اغلب در سریعتر و بهتر شدن این وای فای ها کمک چشمگیری می کند.

هرچه موبایل و تبلت بیشتر سرعت نت کمتر
هرچقدر تعداد دستگاه های بی سیم موجود برای اتصال به وای فای بیشتر باشد سرعت استفاده از اینترنت و انتقال داده در گوشی ها کاهش می یابد که می توان برای حل این مشکل به جای مسیریاب 802.11b/g/n از مسیریاب های جدید 802.11ac استفاده کرد و پهنای باند و ظرفیت شبکه وای فای خانگی خود را افزایش دهید.

اگر وای فای منزلتان کند شده بخوانید



جای مناسب مسیریاب را آماده کنید
اگر دستگاه مودم خود را بر روی زمین یا زیر میز قرار داده اید؛ برای آنتن دهی بهتر باید در ارتفاعات بیشتری قرار داده شود و حداقل باید یک و نیم متر از زمین ارتفاع داشته باشد و اگر دستگاه وای فای خود را روی سقف نصب کرده اید باید آنتن های آن رو به پایین و در جهات مختلف قرار گیرد.
سیگنال های وای فای به صورت دایره ای ارسال می شوند؛ بنابراین باید در وسط خانه قرار گرفته و مانعی بر سر راه مسیر آنتن آن وجود نداشته باشد که برای این کار یا باید موقعیت اثاثیه منزل را تغییر داد یا دستگاه وای فای را در منزل حرکت دهیم.

هر بار که جای اثاثیه و مبلمان را عوض کنیم، بر موج ارسالی از مسیریاب وای فای اثر می گذارد. اگر بعد از جابجایی اثاثیه سیگنال افت داشت باید جای مسیریاب را تغییر دهیم یا جای اثاثیه را دوباره تعویض کنیم یا می توان جای رایانه کیفی یا دیگر افزاره های بی سیم خود را عوض کرد. بررسی ها نشان داده که حتی جابجایی های اندک در حد چند سانتیمتر هم می تواند به میزان 30 تا 60 درصد بر دریافت سیگنال وای فال اثر منفی یا مثبت بگذارد.

اگر وای فای منزلتان کند شده بخوانید


موانع فیزیکی را حذف کنید
گاهی وسایلی همچون در، دیوار، آینه، قاب عکس و یا قفسه کتاب می توانند سیگنال بی سیم ارسالی از مسیریاب را بازتاب دهند و گاهی حتی کف یا سقف اتاق هم تاثیر بسزایی دارد به طوری که اگر گذردهی یا پوشش دهی شبکه خوب نباشد باید مسیریاب را بالا پایین کرد تا بلکه مشکل حل شود.
از یاد نبرید که ابزارهای بی سیم همچون نباید از یاد برد که افزاره های بسیار دیگری هم سیگنال های بی سیم پخش می کنند. تلفن همراه، گوشی های بی سیم خانگی، مایکروفر، تلویزیون، دستگاه های دارای بلوتوث و برخی از دستگاه های پایشگر کودکان می توانند بر سیگنال وای فای خانگی تاثیر بگذارند و بهترین راهکار آن این است که آنها از دستگاه وای فای دور باشند.